مرکز آنژیوگرافی ملایر نیازمند جراح قلب و عروق است

کریم میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان و دستگاه آنژیوگرافی آماده و تایید شده و تنها بخشی از سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان باقی مانده است.

کریم میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان و دستگاه آنژیوگرافی آماده و تایید شده و تنها بخشی از سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان باقی مانده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این بود که تا اواخر مهر امسال مرکز آنژیوگرافی ملایر تکمیل و راه اندازی شود که به دلیل یکسری اقدامات عمرانی تا یکماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: مرکز آنژیوگرافی ملایر در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع در طبقه زیرین اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) احداث شد و دارای تجهیزات کامل، یک اتاق عمل جراحی، 6 تخت ICU قلب و اتاق ریکاوری و دیگر بخش ها است.

میرزایی با بیان اینکه از نظر وجود پزشک قلب مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: برای مرکز آنژیوگرافی ملایر نیاز به یک جراح قلب و عروق داریم تا در کنار آنژیوگرافی قلب و نیاز به عمل جراحی، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی بخش آنژیوگرافی در بهبود خدمات درمانی و کاهش هزینه های درمان بیماران قلبی، گفت: این پروژه یکی از نیازهای ضروری منطقه است و تامین تجهیزات لازم و همچنین نیروی انسانی مجرب از اولویت های ما است.

مرکز آنژیوگرافی ملایر دارای 6 تخت ICU است

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ابراز امیدواری کرد: با همت جمعی و حمایت های لازم این بخش در زمان مقرر به بهره برداری برسد تا بیماران از خدمات آن بهره مند شوند.

میرزایی یادآور شد: دی ماه سال گذشته دستگاه آنژیوگرافی با سلامت و در شرایط و ضوابط ایمنی پس از خریداری با کمک وزارتخانه، علوم پزشکی همدان و مجمع خیرین سلامت ملایر به بیمارستان امام حسین(ع) رسید تا در بخش مورد نظر مستقر شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ملایر دومین شهر پر جمعیت استان همدان و ترومای جنوب استان است، وجود دستگاه آنژیوگرافی در شناسایی و درمان بیماران قلبی و عروقی این شهرستان و شهرهای همجوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: ملایر صاحب 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی است و هر آنچه مورد نیاز درمانی یک بیمار باشد، به طور کامل در این مراکز بزرگ درمانی انجام می شود.

هشت طرح بهداشتی و درمانی در دست اقدام است

میرزایی اظهار کرد: هم اکنون هشت طرح بزرگ بهداشتی و درمانی همچون بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع)، همراه سرای بیمارستان امام حسین(ع)، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی حسین آباد ناظم، توسعه بخش نوزادان و احداث بخش پست NICU بیمارستان مهر، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری(5) و بیمارستان 400 تختخوابی ملایر در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع) با 165 تخت، بیمارستان مهر با 96 تخت، بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی با 165 تخت با حدود 500 تخت بیمارستانی و بیمارستان در حال ساخت امیرالمومنین (ع) با 120 تخت است و مرکز ترومای جنوب استان همدان است.

نظرات

captcha